Kokosowy pudding z nasionami chia

11

Mój kochany Drwal, który w bieganiu wykręca całkiem niezłe czasy, zaciągnął mnie wczoraj na kanapkę z McD. Nie będę nawet rozwijać tego skrótu, żeby nie ranić waszych dbających o zdrowie serc ;) No więc zaciągnął mnie na tę kanapkę znowu, a musicie wiedzieć, że te kanapki, choć pyszne, nie służą ani jego smakowi, ani kondycji, ani dziewczynie, czyli mi – bo po mnie zawsze trzeba taką kanapkę dojadać. Przejęta takim obrotem żywieniowych spraw postanowiłam interweniować i jeszcze tego samego wieczoru zrobiłam błyskawiczny kokosowy pudding z nasionami chia, który powinien odbudować nadszarpniętą florę Drwala :)) 

O tym, jak zdrowe i pomocne są te małe podstępne ziarenka chyba pisać nie muszę (a jeśli muszę, to po prostu zostaw komentarz) – dlatego od razu przechodzę do przepisu na pudding, który nawodni Twój organizm i w ogóle magicznie Cię uzdrowi ;)

Kokosowy pudding z nasionami chia

To są proporcje na dwa małe desery, więc jeśli chcesz takie dwa porządne zrób podwójną porcję. Pamiętaj przy tym, że dzienna dawka nasion chia nie powinna przekraczać 3 łyżeczek :)

  • 3 łyżeczki nasion chia
  • 100 ml mleka kokosowego
  • 50 ml gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka wiórek kokosowych
  • odrobina miodu, jeśli samo mleko jest dla Ciebie za mało słodkie
  • owoce, a więc jagody, truskawki, maliny – co tylko chcesz i blogerski listek mięty do podania ;)

Wykonanie jest banalne. Nasiona chia zalej mlekiem kokosowym i odstaw, aż napęcznieją (ja czekam co najmniej kwadrans). Po tym czasie dodaj miód, jogurt i wiórki kokosowe, całość wymieszaj, wlej do pucharków i odstaw do lodówki do stężenia. Najlepiej, jeśli taki deser postoi w lodówce kilka godzin, bo im dłużej stoi, tym bardziej piankową ma strukturę. W każdym razie: nie kładź owoców od razu, bo się za bardzo pozatapiają – nawet jeśli chcesz podać deser po godzinie od zrobienia, to owoce połóż przed podaniem. Ja owoce układam dopiero przed podaniem deseru na stół :)

Komentarze11 komentarzy

    • Alicja

      Możesz zrobić z dowolnym mlekiem. Chodzi o to, że nasiona chia przejmują smak tego, czym je zalejesz – dlatego wybrałam mleko kokosowe. Jeśli będziesz używać zwykłego mleka (krowiego), to może spróbuj dodać większej ilości wiórek, żeby jednak wydobyć kokosowy smak :)

  1. Ja za nasionkami nie przepadam, ale owoce to moja słabość :)
    Przedstawiam truskawki, jagody i maliny w akompaniamencie greckiego jogurtu o smaku kokosa i odrobiną miodu ;) Pyszności <3

  2. Czy ten przepis jest na 2 porcje? Bo jakos tak malutko mi tego wyszło :D ale jest mega smaczne. Dzięki za pomysł na przekąskę :)

    • Alicja

      Na dwie, ale ja rzeczywiście robiłam w malutkich pucharkach i miałam pół na pół z owocami jeśli chodzi o objętość. Zaznaczę to w przepisie albo może nawet podwoję tę porcję :))
      Pamiętaj, że nie powinno się przekraczać 3 łyżeczek nasion chia dziennie :)

      • Tak, tak wiem. Używam chia już od dawna do rożnych koktajli :)
        Faktycznie mam trochę większe pucharki (szersze przy dnie) i dlatego mam wrażenie, że jakoś mało tego :)

Napisz komentarz

Zapisz się na nasz gorący Newsletter

Otrzymasz od nas:

Wystarczy, że zostawisz swoje imię i adres email... Zapraszamy!

Zapisz się na Newsletter